پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی (CLI 2023)

به اشتراک بگذارید

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، ششمین نمایشگاه بین‌المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از تاریخ 30 آبان تا 3 آذر 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، 13 شرکت‌ دانش‌بنیان، محصولات، دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:

اکسیر سازه رازی

این شرکت دانش‌بنیان با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اصلی شرکت تحقیق، توسعه و افزایش توان علمی در راستای بهبود کیفیت تولید و محصولات است.

محصول ارائه شده در پاویون: اولترا فریزر آزمایشگاهی 86 – درجه سانتیگراد

دستگاه اولترا فریزر آزمایشگاهی یا دیپ فریزر برای نگهداری نمونه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای منفی 86 درجه سانتیگراد در پژوهشکده‌های تحقیقات ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.

ایده‌پردازان جاوید پردیس پارسیان

این شرکت دانش‌بنیان با همکاری متخصصین و افراد توانمند در حیطه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات آزمایشگاهی کنترل کیفی فرآورده‌های نفتی و روغنی فعالیت دارد.

محصول ارائه شده در پاویون: دستگاه پیشرفته تقطیر در اتمسفر

دستگاهی با قابلیت انجام این آنالیز بصورت اتوماتیک بوده و خروجی آن تمام پارامترهای مورد نیاز طبق استاندارد ملی و بین‌المللی را شامل می‌شود.

بهراد سازان پارسه

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت و کالیبراسیون طیف وسیعی از تجهیزات مختلف آزمایشگاهی فعالیت دارد.

محصول ارائه شده در پاویون: دستگاه جک بتن شکن

این دستگاه دارای ظرفیت 200 تن، نمایشگر دیجیتال با دقت 100 کیلوگرم، پرشرترانسمیتر 600 بار است.

پارس تولیدکاران صفاهان کوشا

این شرکت دانش‌بنیان در سال 1394 به منظور فعالیت در زمینه مهندسی و متالورژی پودر و ماشین‌سازی پیشرفته در اصفهان تأسیس شد.

محصول ارائه شده در پاویون: پودر تنگستن

پودر تنگستن یکی از مواد پیشرفته استراتژیک در صنعت کشور محسوب می‌شود که از منابع مختلف اولیه و ثانویه قابل تولید است. فلز تنگستن با دمای ذوب بالا و خواص فیزیکی و مکانیکی به خصوص در شرایط خوردگی، سایش و اکسیداسیون در دمای بالا مقاومت بسیار بالایی دارد.

تهیه و تولید فلزات نادر رفسنجان

این شرکت دانش‌بنیان، اولین و بزرگترین تولیدکننده سلنات سدیم و سلنیوم در ایران است.

محصول ارائه شده در پاویون: سلنات سدیم

سلنات سدیم قابل استفاده در صنایع شیشه‌سازی است. این محصول دارای مزیت‌هایی از جمله توزیع و پخش‌شوندگی بیشتر در مخلوط اولیه شیشه، عدم تبخیر و در نتیجه عدم آلودگی محیط زیست، کاهش مصرف کربنات سدیم در مخلوط اولیه شیشه است.

رایمون دانا دایان

این شرکت دانش‌بنیان در حوزه ارایه خدمات آزمایشگاهی فعال است و علاوه بر تولید کیت‌های آزمایشگاهی، خدمات گسترده آزمایشگاهی جهت بررسی کنترل کیفیت مواد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی ارائه می‌کند.

محصول ارائه شده در پاویون: ارائه خدمات آزمایشگاهی

این خدمات شامل خدمات کنترل کیفی مواد اولیه و فرآورده‌های دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، اسانس، عرقیات، مکمل‌های غذایی و ضدعفونی کننده‌ها، خدمات مشاورهای و تحقیق و توسعه هستند.

ژرف دژ صنعت

این شرکت دانش‌بنیان به همت گروهی از متخصصین دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در حوزه‌های مهندسی پزشکی، کالا و تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و مهندسی مواد، بر پایه دانش و تجربه ارزنده خود در خصوص شناسایی، آنالیز، تحلیل و ساخت تجهیزات و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع مذکور شکل گرفته است.

محصول ارائه شده در پاویون: پمپ پریستالتیک

نوعی پمپ جابجایی مثبت است که برای پمپاژ سیالات مختلفی به کار می‌رود. در این نوع پمپ، سیال از داخل یک شلنگ یا لوله انعطاف‌پذیر در مسیر دایره‌ای عبور می‌کند.

پارس صنایع شیمیایی فرهمند ابهر

این شرکت دانش‌بنیان با حدود 30 سال تجربه با هدف ورود به فناوری‌های نوین و تقاضای گسترده صنایع مختلف به مواد شیمیایی بر اساس سابقه، آشنایی کامل با صنعت و دستاوردهای مدیران مجموعه تأسیس شد.

محصول ارائه شده در پاویون: رزین ریخته‌گری به روش جعبه سرد (box cold)

تولید رزین دو جزئی ریخته‌گری برای فرایند ریخته‌گری به روش گراویتی دارای سابقه بیش از پنجاه سال در دنیا داشته و این روش یکی از روش‌های متداول جهت ساخت قطعات ریخته‌گری پر تیراژ به ویژه قطعات خودروئی است. در ایران نیز به همین روش شرکت‌های بزرگ خودروسازی و سایر شرکت‌های بخش خصوصی از این فرایند استفاده می‌کند.

فردای سروش ایرانیان

این شرکت دانش‌بنیان در سال 96 با حضور تعدادی از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مطر ح کشور در رشته‌های فنی و مهندسی در پارک علم و فنآوری مدرس شکل گرفت. این شرکت در زمستان 1400 برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و تولید اسپری زنجیر چرخ برای جلوگیری از لغزش خودرو در برف و یخبندان شد.

محصول ارائه شده در پاویون: اسپری ضد لغزش

این محصول که پیش از این توسط وارد کننده‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسید و با بالا رفتن قیمت ارز در بازار کمیاب شد و در حال حاضر با قیمت چهار برابر محصول داخلی عرضه می‌شوداین محصول با هدف بهبود اصطکاک لاستیک در سطوح خیس، برفی و یخی جاده‌ها علاوه بر کاربرد در صنایع خودرویی بعنوان کاربرد اصلی، در محصولاتی نظیر کفش که عدم لغزش در سطوح خیس در آنها دارای اهمیت است نیز کاربرد دارد.

مانا فناوری آوان گسترش

این شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت می‌کند و با تکیه بر دانش متخصصان خود توانسته حسگر پرکاربرد هدایت الکتریکی و همچنین دستگاه فلومتر مغناطیس را به صورت کامل، بومی‌سازی کند.

محصول ارائه شده در پاویون: حسگر و ترنسمیتر هدایت الکتریکی (EC)

پایش کیفی آب به یکی از ارکان اصلی در صنایع وابسته به آب تبدیل شده است. کیفیت آب وابستگی مستقیم به شوری آب دارد. هرچه شوری آب بیشتر باشد، کیفیت آب پایین‌تر و در نتیجه میزان رسوب و آسیب به تجهیزات بیشتر می‌شود.  با استفاده از حسگر هدایت الکتریکی می‌توان مقدار شوری آب را پایش و در صورت افزایش نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

ویستا الکترونیک تاو

این شركت دانش‌بنیان در سال 96 با هدف ارائه راهکارهای جامع و تخصصی و حرفه‌ای در زمینه تأمین، توزیع و طراحی سیستم‌های برق اضطراری و الکترونیک صنعتی شکل گرفت. ساختار شركت با دیدگاه گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه، طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های الکتریکی و الکترونیکی عرضه بهترین محصولات و خدمات پشتیبانی و آموزش شکل یافته است.

محصول ارائه شده در پاویون: دستگاه اعلام سرقت هوشمند هوگون

دستگاه اعلام سرقت هوگون با هدف تزریق فناوری اینترنت اشیاء (IOT) در این حوزه طراحی و تولید شده است. این دستگاه با هدف تکمیل آنچه که در بازار ارایه می‌شود، نهایی شده است.

برسام داده‌پرداز آویژه البرز

این شرکت دانش‌بنیان با رویکرد بهبود خدمات کیفیتی آزمایشگاه در عرصه کیفیت شکل گرفت. از جمله خدمات این مجموعه تولید یک سری ابزارهای ثبت کیفیتی است که دیتالاگرها و سامانه نظرسنجی جزئی از این دسته هستند که مبتنی بر فناوری اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) هستند.

محصول ارائه شده در پاویون: نرم‌افزار کنترل کیفیت و دما و رطوبت آزمایشگاه

امروزه كنترل كیفیت در آزمایشگاه‌ها یكی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر فرآیندهای مدیریتی و اجرایی است که الزاماتی را برای صلاحیت و كیفیت آزمایشگاه‌های پزشكی ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار کامل‌ترین و جامع‌ترین نرم‌افزار مستندسازی و کنترل کیفیت آزمایشگاهی است.

مهبان شیمی

این شرکت دانش‌بنیان در سال 1377 به عنوان یک شرکت تولیدکننده مواد موثره دارویی تأسیس شد و اکنون به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر ماده مؤثره در صنایع دارویی شناخته می‌شود.

محصولات ارائه شده در پاویون: متفورمین هیدروکلرای، تیامین هیدروکلراید، سلکوکسیب

متفورمین یک داروی خوراکی ضد دیابت در کلاس بیگوانیدها برای درمان دیابت نوع 2 است. تیامین یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است و چون در بدن ساخته نمی‌شود، لازم است که از طریق رژیم غذایی دریافت شود. سلکوکسیب هم یک ضددرد غیر استروئیدی است که برای تسکین درد، حساسیت، تورم و سفتی ناشی از استئوآرتریت کاربرد دارد.

 

لینک :

https://www.inif.ir/-/mdk4uvrz

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب بیشتر